Daha sonra bunu res drawable-hdpi dosyasının içine sürükleyip bırakın.Şimdi main.xml dosyasını açıp graphical-layout'a gelin.İlk önce FormWidgets'tan bir tane LargeText sürükleyelim ,daha sonra Images&Media'dan ImageView sürükleyelim ve karşımıza çıkan pencerede kisir'ı seçelim.

Şimdi Form Widgets'tan iki tane buton sürükleyelim. En son olarakta bir tane TextView sürükleyelim.

Evet,işlemleri adım adım gerçekleştirdiyseniz aşağıdaki gibi bir görüntü elde etmiş olmalısınız:


Şimdi main.xml'e geçip gerekli düzenlemeleri aşağıdaki gibi yapınız:


Hataların çıkması normal,çünkü daha values>>>strings değerlerini tanımlamadık.Bundan önce ikinci TextView'e ScrollView(kaydırma çubuğu) ekleyelim:


Tasarımımız artık hazır olduğuna göre values>>>string olayını halledelim.Şimdi values dosyasına gelip strings.xml' i açalım.Ve aşağıdaki gibi mevcut olanlarına dokunmadan gerekli string'lerimizi anahtar kelimeleriyle ekleyelim.


Kopyalayıp yapıştırmanız için malzemeler ve hazırlanışını koyuyorum buraya:

Malzemeler
* 2 su bardağı ince bulgur
* 1 demet taze soğan
* 1/2 demet maydanoz
* 1/2 demet dereotu
* 2 tatlı kaşığı kuru nane
* 2 çorba kaşığı domates salçası
* 2 çorba kaşığı biber salça
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 çay kaşığı karabiber
* 1 çay kaşığı kırmızıbiber
* 1 çay kaşığı pulbiber
* 1/2 çay bardağı zeytinyağı
* 1 limonun suyu


Hazırlanışı
1 – Bulguru ayıklayıp,3 kere yıkayın.
2 – Bulguru bir tencereye koyun.Üzerine bulgurun hizasından biraz az olacak şekilde sıcak su koyun.Tencerenin kapağını kapatıp,bulgurun suyu çekmesi için bekletin.
3 – Bulgur soğuduktan sonra ince kıyılmış taze soğan,maydanoz,dereotu,nane,domates,biber salçası,tuz,karabiber,kırmızıbiber,pulbiber, zeytinyağı ve limon suyunu ekleyip karıştırın.

Aktivite Oluşturma

KısırTarifiActivity.java'yı açıp tasarımımızı çalışabilir bir program haline getirelim.Widget'larımızın objelerini oluşturup, ait oldukları id'ler ile yaratalım.Bu arada çıkan hataları, ctrl+shift+o basıp gerekli sınıfları import ederek kaldıralım:


Şimdi butonları tıklanabilir kıvama getirmek için setOnClickListener metodunu çağırıp içine bu sefer parametre olarak this yazalım(Bu da bizim buton tıklamada ikinci formumuz):


setOnClickListener'dan birinin yanındaki sarı ampule iki kere tıklayıp,gelen pencerede "Let 'KısırTarifiActivity' implement 'OnClickListener' " seçin:



Şimdi de KısırTarifiActivity'nin yanındaki ampule çift tıklayıp "Add unimplemented methods" u seçiyoruz:


Oluşan onClick metodumuzun içini aşağıdaki gibi dolduruyoruz:


Burada şartlı ifadelerde tıklanılan butona göre işlem yapılıyor.Tıklanılan nesne eğer butonun id'si ile uyuşuyorsa,o zaman onun altındaki ifadeler çalıştırılır. R.string.malzemeler ise strings.xml içinde malzemeler anahtar kelimesiyle oluşturduğumuz string'in değerini döndürür.

Kodumuz burada sona eriyor, çalıştırıp bakalım.

Uygulamadan Görüntüler

İlk görüntü


Malzemeler'e Tıktan Sonra

Kaydırma çubuğunu yazının sağ tarafına tıklayarak görüntüleyip kullanabilirsiniz ya da ok tuşlarıyla aşağı yukarı gidebilirsiniz.


Hazırlanışı'na Tıktan Sonra



Uygulamayı yazdıysanız ve sorunsuz çalışıyorsa bir tabak kısırı hakkettiniz.Yanına da şöyle güzel bir çay demleyin.Oh mis.Hadi ben kaçar, öptüm,kib,bye.


Uygulamayı buradan indirebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top