Ne mi yapacağız? Oha, İstanbul Türkçe'me gel. Buton ekleyeceğiz, butona tıklayacağız ve ekrana bir şeyler yazdıracağız.

Bir önceki gönderide nasıl proje oluşturulduğunu Akif arkadaşımız gösterdiği için burayı bildiğinizi varsayıp geçiyorum.İşte el değmemiş projemizin görüntüsü:




Layout'a Buton Ekleme

Projemizi açtıktan sonra sırasıyla res>>>layout>>>main.xml dosyalarını açıyoruz. Graphical Layout menüsü seçili bir şekilde önümüze geliyor. Palette'in sağ tarafındaki aşağı bakan oka tıklayıp "Show icon and text"'i seçerseniz benimki gibi bir palette görünümü elde edersiniz.Şimdi sakin bir şekilde Form Widgets'i açıp oradan Button'u sürükleyip yandaki karanlığa bırakıyoruz.




Button ve TextView ayarlarını main.xml'de düzeltme

Graphical Layout'un yanındaki main.xml'e tıklayıp ayarları aşağıdaki gibi yapınız:



TextView zaten kendisi hazır geldiği için,ona sadece bir id eklemeniz gerekir. Ya da hazır geleni silip, graphical layout'tan bir tane textView sürükleyebilirsiniz,bu textView1 id'si ile beraber gelir.

id olayı bu kullanacağımız widgetlerin kimlik numarası gibi bir şey.Bunların üzerine programlama işlemlerini bu id'ler ile gerçekleştireceğiz.

layout_width, widget'ın genişliği ve layout_height'ta widget'ın boyunu belirtir.

fill_parent>>>ekranı doldurur.
wrap_content>>>içerik kadar doldurur.

Son olarak android:text ile bu widget'lara isim veririz.Ekranda hangi ad ile görünmesini istiyorsak, o adı veriyoruz.Bu örnekte string>>>values kullanmadan yazdım bu isimleri ama diğer örneklerde string>>>values kullanarak yapacağız.


Java ile aktiviteyi programlama

Şimdi ButonTiklaYaziCiksinSanaActivity.java'yı tekrar açıp kodlamaya başlayalım.Aşağıdaki resimde olduğu gibi Button ve TextView tipinde objeler oluşturalım.Hatamızı Ctrl+Shift+O'ya basıp,gerekli Button ve TextView sınıflarını kodumuza davet(import) ederek düzeltebiliriz.



Şimdi de onCreate metodu içinde Button ve TextView'lerimizi layout'tan aldığımız id'ler ile yaratalım.




Butonu tıklanabilir kıvama sokma

Bunun bildiğimiz 3 tane yolu var ve biz bu örnekte birincisini göreceğiz.Buton objemiz için setOnClickListener metodunu çağırıp,içinde de parametre olarak onClick metodunu yaratıp içini butonun yapmasını istediğimiz işlemle dolduracağız.

setOnClickListener'ı yazdıktan sonra parantezleri açıp içine new yazın ve ondan sonra ctrl+space' e basıp gelen pencerede viewOnClickListener() 'ı seçin.




setOnClickListener'ın noktalı virgülü gelmediyse ekleyiveriyoruz.Daha sonra ctrl+shift+O yapıp gerekli android.view.View.OnClickListener'ı import ediyoruz.




Butona tıklanıldığında yapılmasını istediğimiz işlem

Butona tıklanıldığında bize ekranda yeni bir yazı göstermesini istediğimiz için onClick metodu içine textView1 objemiz için setText() metodunu çağırıp ekranda gösterilmesini istediğimiz yazıyı parametre olarak yazıyoruz.Tekrar söylüyorum bu yazıyı string>>>value olarakta yapabiliriz ki bu en doğru olanı ama yine de çeşitli örnekler görmemiz için bu seferlik böyle yazdım.



Tamamdır. Artık butonumuz ona tıklanıldığında ne yapacağını biliyor. Zeka küpü, maşallah! Hadi bakalım emulator'ı çalıştırma vakti, ki bu da bir önceki gönderide anlatıldığı için direk sonuçları paylaşıyorum:

Tıktan Önce:



Tıktan Sonra:



Evet, seni çılgın, hala tıklamaya devam mı ediyorsun? Şimdilik pek bir şey olmuyor ama ilerleyen bölümlerde takip etmeye devam edersen tıkla geri dönüş olayını da anlatacağız.

Ben keyifle hazırladım, umarım sizin içinde yararlı olmuştur, sormak istediğiniz bir nokta olursa yorum kısmına ekleyin lütfen sorunuzu.

Sürç-ü lisan ettiysek asdasdassas.

Uygulamayı buradan indirebilirsin.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top