Nokia beklendiği gibi Symbian Belle güncellemesini ve yeni telefonlarını duyurdu. Yeni telefonlar arasında üstün özellikli bir telefon yok ama, Symbian işletim sisteminin yaygınlaşmasını sağlayacak uygun fiyatlı telefonlar var.

Symbian Belle ve Nokia 600, Nokia 700, Nokia 701
Nokia 600, 700 ve 701 modellerinin ortak noktası 1 GHz işlemci, EDOF kamera (evet, yine autofocus değil) ve NFC desteği. Nokia 600 müzik odaklı olarak konumlandırılmış, ve yurtdışı fiyatının 260$ olması bekleniyor. Nokia 700'ün küçüklüğü ve AMOLED ekranı dikkat çekiyor, fiyatının 390$ olması bekleniyor. Nokia 701 ise C7'ye benzer bir tasarıma sahip, ekranı diğer modellerden biraz daha büyük ve Nokia'nın iddiasına göre en parlak ekranlardan biri. Nokia 701'in fiyatının da 420$ olması bekleniyor.

Üç telefonun da en önemli özelliği elbette Symbian Belle işletim sistemi yüklü gelmeleri. Symbian Belle ile arabirim konusunda iyileştirmelere gidilmiş. Yeni bir bildirim alanı eklenmiş. Android'in bildirim alanına benziyor ama Apple bile Android'in bildirim alanını kopyalamaya kalkıştığı için kimsenin sesinin çıkacağını sanmıyorum. Dikey pozisyonda kullanılabilen qwerty ekran klavyesi, 6 adet ana ekranı, yeniden boyutlandırılabilir widget'leri ile Symbian Belle, ihtiyaç duyulan bir güncelleme.

Symbian Belle arabirimini gösteren üstteki videoyu izleyince olumlu düşünceler kaplıyor içimi. Nokia E6'nın ya da E7'nin tasarımını görünce de aynı olumlu hislere kapılıyorum. Doğrusu Nokia ve Symbian'da sevdiğim bir yön var. Problem şu ki, bir mobil telefonun satın alındıktan sonra sevilmesini ya da nefret edilmesini etkileyen şeyler ufak tefek detaylar; ve Nokia, Symbian işletim sisteminde bugüne kadar bu konuda pek parlak bir tablo çizmedi. Palm'ı Palm yapan değerler demiştik ya, işte o değerler kullanıcıyı anlamak üzerine kurulu. Kullanıcıya en temiz arabirim nasıl sunulur? En az tıklama ile istediğini yapması nasıl sağlanır? Arabirimin herhangi bir noktasındayken ne yapmak istiyor olabilir ve tam da o anda işi nasıl kolaylaştırılır? En uç durumlarda bile sorunsuz bir deneyim yaşaması nasıl sağlanır? Symbian Belle işletim sistemi de böyle bir bakış açısıyla inşa edilmiş gibi gözüküyor, en azından ben böyle olmasını diliyorum. Çünkü "Avrupalı Symbian" işletim sistemini istiyorum cebimde. Yani almak isteyeceğim ve aldıktan sonra pişman olmayacağım bir telefon üretsinler, ben de alayım istiyorum! Böyle tüketici nerede görülmüş?

Ama dışarıdan güzel görünüp, stabilite sorunları ile boğuşan, insanda fırlatıp atma isteği uyandıran, sadece birkaç satır kod ile çözülebileceği halde çözülmeyen "düşüncesizlikler" içeren bir telefon satın almaktan korkuyorum. Eskiden Nokia telefonlara "önce telefon, sonra mobil bilgisayar" derdim, çünkü gerçekten öyleydiler. Şimdi telefon görüşmeleri yaptırma, "konuşturma" konusunda bile problemleri olan bir Nokia'dan bahsediyor herkes. GSM operatörüm konuşturmayı beceremediğim için daha yüksek bedel ödeme pahasına Turkcell'e geçtim, peki konuşturamayan bir telefon ister miyim sizce?

Bu yüzden Symbian Belle'den ve Stephen Elop yönetimi altındaki Nokia'dan beklentiler yüksek. Artık stabilite sorunlarından arınmış, ikide bir "hafızam doldu" demeyen, hızlı çalışan, söz dinleyen, karmaşık menüleri ile insanı boğmayan, gerekli yazılımları yüklü gelen*, detayları iyi düşünülmüş telefonlar bekliyoruz.** Yazılım geliştiricilerin çıkaracağı programlara olan ihtiyaç bu sağlam temel hazırlandıktan sonra geliyor.

Notlar:
* Gerekli yazılımlar neler? Modern bir "akıllı" telefonun Microsoft Ofis dosyalarını ve PDF dosyalarını açabilmesi, YouTube videolarını oynatabilmesi, Twitter ve Facebook'a girebilmesi gerekiyor. Bunları sözde değil özde yapması, basit bir Word dokümanını görüntülemeye çalışan kişiye saç baş yoldurmaması gerekiyor. Ayrıca tarayıcısının sözcük kaydırma (text reflow) özelliği olması gerekiyor, önceki sürümlerde olan bu özellik Symbian ^3'de neden yok edildi anlamıyorum. 
** Bir de donanım özelliklerini kısmaktan vazgeçmeleri gerekiyor. Allah aşkına, değiştirilemeyen bataryalar, EDOF kameralar, MicroSD kart yuvalarının kaldırılması... Apple olmaya mı çalışıyorsunuz? Sizi farklı kılan bu özellikleri barındırmanızdı zaten, lütfen telefonlarınızı satın aldırmamak için sebepler üretmeyin!

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top