APK Kaynak Kod Görüntüleme & Değiştirme & İmzalama – Detaylı Anlatım
Merhaba arkadaşlar bu yazıda Android’e uygulama/oyun/widget yüklememizi sağlayan APK uzantılı dosyalarının başlıkta da belirttiğim gibi kaynak kodlarına erişerek düzenlemeyi ve APK’yi imzalamayı anlatacağım.

[kutu renk=kirmizi]APK Uygulama-Oyun Düzenleme[/kutu]

Uygulamayı veya oyunu düzenlemekten kastım aslında sadece resimleri değiştirmek, türkçeleştirmek, veyahut XML yapısı ile oynayarak tasarımda değişiklikler yapmaktır. Bunun için ilk olarak örnek bir basit uygulama seçiyorum ve hemen başlıyoruz.

Slideme.com dan Simple Task Killer uygulamasını indirdim. Siz de indirin.

Gerekli araçlar:

Dex2Jar : indir

JD-GUI : indir / alternatif link

Kaynak kodları görüntüleme

Adımlar:

1 – Uygulamayı üstteki linkten indiriniz

2 – Yeni bir klasör oluşturup indirdiğiniz APK dosyasını oraya atın. Uzantısının sonuna .ZIP ekleyin. Ben uyg.apk.zip olarak değiştirdim maksat kafamız karışmasın.

res1 APK Kaynak Kod Görüntüleme & Değiştirme & İmzalama   Detaylı Anlatım

3 – Hemen sonra indirdiğiniz dex2jar zip dosyasını açın ve içindekileri az önce olşturduğunuz klasöre sürükleyin:

res2 APK Kaynak Kod Görüntüleme & Değiştirme & İmzalama   Detaylı Anlatım

4 -uyg.apk.zip dosyasını winrar ile açıp herşeyi bu klasöre sürükleyin/çıkartın.

5 – Üstteki adımdan sonra sıra geldi en kolay kısma, klasör içindeyken, klavyeden shifte basılı tutarak sağ tıklayın ve Komut penceresini burada aç seçeneğine tıklayın.

Açılan komut penceresindeyken

dex2jar classes.dex

yazın. Kısa bir süre içinde classes_dex2jar.jar dosyamız klasör içinde oluşacak.

Son görünüm şöyle olmuş olacak:

res3 APK Kaynak Kod Görüntüleme & Değiştirme & İmzalama   Detaylı Anlatım

6 – classes_dex2jar.jar jar dosyasının içindeki kaynağı görebilmek için üstte indirdiğiniz JD-GUI uygulamasını açın. File -> Open File yönergesiyle birlikte oluşan classes_dex2jar.jar dosyasını seçin, tebrikler kaynak kodlar elinizde. File-> Save All Resources dan kaydedebilirsiniz.

7 – Oluşturduğunuz klasör içindeki res klasörü altında drawable klasöründe uygulamada kullanılan resimleri görebilirsiniz. Bizim indirdiğim test uygulamamız basit olduğu için sadece iki resim var.

8 – layout klsöründe ise uygulamanın arayüz tasarımı bulunuyor. Bu arayüz dosyalarını görebiliriz ama içeriğine erişmek için farklı bir yol izlemek gerekiyor.

9 - A) İlk önce APK Tool indirin: Link

B) Daha sonra benim yaptığım gibi Yerel Disk(C)’ye APKtool klasörü şeklinde atın, ben şu şekilde attım:

Adsız APK Kaynak Kod Görüntüleme & Değiştirme & İmzalama   Detaylı Anlatım

C) APKTool’umuz hazır sayılır. Şimdi APktoolda decode, build işlemleri yapmak için bir adet framework-res.apk dosyası tanımlamalıyız. APKToll klasörümüz içinde halihazırda zaten mevcut. Tanımlama için:

Klasör içinde iken shift tuşuna basarak sağ tıklayın, Komut penceresini burada aç seçeneğine tıklayın. Açılan komut penceresinde

apktool if framework-res.apk

yazın enterlayın.

Önemli: framework-res.apk dosyası rom klasörlerinde system/framework klasörü altında bulunur. Bazı üreticiler kendi frameworklarını kullanırlar. Bu yüzden sistem uygulamaları düzenler iken sytem/framework/framework-res.apk dosyası çekmek zorundayız.

Framework tanımlandı:

res11 APK Kaynak Kod Görüntüleme & Değiştirme & İmzalama   Detaylı Anlatım

10 – Apktool için framework tanımlandı. Şimdiki işlem uyg.apk dosyasını APKTool klasörünüz içine atmak. Komut penceresini kapadıysanız tekrar açın ve decompile etmek için

apktool d uyg.apk yazın enterlayın:

Resmi büyültmek için iki kez tıklayın.

res55 APK Kaynak Kod Görüntüleme & Değiştirme & İmzalama   Detaylı Anlatım



11 – APKnin resim ve arayüz, dilini değiştirebilirsiniz. Ben biraz biraz değişiklik yapıp, build edip tekrar imzalayıp Android telefonuma yükleyeceğim.

Devamını ve önemli kısmını yakın zamanda ekleyeceğim.


1 yorum:

  1. apktool if framework-res.apk yazıyorum ama framework yuklenmiyor aldığım yazı;
    'apktool' iç yada dış komut, çalıştırılabilir program yada toplu iş dosyası olarak tanınmıyor. lutfen yardımcı olun!
    asap.

    YanıtlaSil

 
Top