2011 yılının Mart ayında Japonya'da 8.9 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Bu büyük doğal felaketin ardından 18 binin üzerinde insan yaşamını yitirirken insanlar yakınlarına telefonla arayıp ulaşamıyordu.
LINE JAPON HALKI İÇİN GELİŞTİRİLDİ
Businessinsider'ın haberine göre tam bu noktada devreye giren Line isimli uygulama diğer uygulamalardan farklı olarak deprem nedeniyle birbirleriyle görüşemeyen Japon halkı için geliştirilmişti. Depremden 3 ay sonra NHN Japan tarafından yayınlanan uygulama bir yıldan az bir sürede 50 milyon kişi tarafından indirildi. Dünyanın en büyük sosyal ağı Facebook ise 3 yıl gibi bir sürede ancak 58 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşabilmişti.Kullanıcılar birbirlerine mesaj gönderebilmenin yanında internet tarifesine de uygun olarak telefon görüşmeleri yapabiliyor. Filipinler'de meydana gelen kasırga felaketinden sonra uygulama aracılığıyla ülkeye bağışlanmak üzere 500 bin dolar toplanırken, uygulama bir bakıma hayırseverlerin buluşma noktası oluverdi.
Uygulama bugün 300 milyonun üzerinde kullanıcı tarafından kullanılıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder