Birçok dev firmanın peşinden , şimdi de Facebook geride bıraktığı çeyreği değerlendirmek için lazım gelen açıklamaları yaptı. Fakat bunu icra ederken sadece rakamlarla sınırlı kalmadı ve daha ziyade Facebook'un mobil sektörde ne kadar hızlı yayıldığını gözler önüne serdi...


Firma tarafından gercekleşen açıklamada bir ayrıntı çok fazla net şekilde gözler önüne serildi: Facebook 2014 yılının en hızlı büyüyen mobil merkezli uygulaması! Açıklanan verilere göre Facebook'un mobil ortamdaki reklam geliri, yüzde 62 oranında artış gösterdi. Bir dönemler Harvard Üniversitesi'nin projesi olan Facebook, yeni rakamlara göre 1.32 milyar kullanıcıya sahip ve kullanıcı miktarındaki artış her sene yüzde 14 gibi devasa bir rakama tekabül ediyor. Pek tabi burada dikkat edilmesi lazım gelen asıl nokta, bu kullanıcıların kaç tanesinin sadece mobil ortamda sisteme giriş yapmakda olması...


Zuckerberg'in verilerine göre bu rakam 399 milyon kişi ve bu da yani siteye kayıtlı olan kişilerin yüzde 30'u, Facebook'a sadece mobil olarak bağlanıyorlar ki önceki yıla oranla yüzde 31'lik bir artış yaşandığı gözler önüne seriliyor. İşin finansal kısmında da Facebook çok büyük adımlar atmışa benziyor zira önceki yıla oranla yüzde 61 gibi çok büyük oranda gelir artışı yaşamını sürdüren firma, gelirini 2.91 milyar dolar olarak beyan ederken, bir yandan da hisselerini 42 sentten hesaplayan tüm Wall Street analizcilerinin tahminlerini de alaşağı etmiş oldu.


Facebook bu sene gelirinin hatırı sayılır miktarda kısmı olan 2.68 milyar doları, sadece reklamlardan kazanmış durumda ki bu da önceki yıla oranla yüzde 67'lik bir artış manasına geliyor. Yönetici ekipse 2015 gelirlerinin video temalı reklamlar üzerinden gelişeceğine şimdiden iddialı . Ayrıca Facebook'un önümüzdeki sene içerisinde, Oculus Rift ve WhatsApp ile çok fazla daha çok büyük bir patlama yaşaması işten dahi değil. 


Resimlerle: En yaratıcı 25 Facebook kapak fotoğrafı!

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top